پرسشی دارید؟
-
086-32222041
086-32226993 - info@binabranding.ir
ارائه راهکارهای جایگاهیابی برند
بعید است در زمینهی برند و برندسازی مطالعه کرده باشید، اما با اصطلاح جایگاه یابی برند یا Brand Positioning روبرو نشده باشید.
جایگاه یابی برند یا برند پوزیشنینگ مفهومی بسیار مهم و کلیدی است و به جرأت میتوان گفت که اگر صاحب کسب و کار هستید، موظف هستید که مفهوم جایگاه برند را به خوبی درک کنید و با تمام وجود به آن متعهد باشید.
تعریف جایگاه برند، ظاهراً بسیار ساده است. میگویند که «برند شما باید از جایگاهی ویژه (منحصربهفرد و ارزشمند) در ذهن مخاطب / مشتری برخوردار باشد.» اما اگر بخواهید این تعریف ساده را عملی کنید، متوجه خواهید شد که پیادهسازی این اصل ساده در عمل چندان آسان نیست.
برای درک بهتر اینکه فاصلهی بین اول بودن و دوم بودن، بیشتر از چیزی است که در نگاه نخست به نظر میآید به این سوال ها توجه کنید:
· میدانیم بلندترین قلهی جهان، اورست است. اما آیا دومین قلهی بلند را میشناسید؟
· میدانیم اولین نفری که اورست را فتح کرد که بود؛ اما آیا نفر دوم را هم میشناسید؟
· میدانیم اولین کسی که به قطب شمال رفت که بود؛ اما آیا نام نفر دوم را به خاطر دارید؟
به عبارت ساده در هر کتگوری، برندها در ذهن مخاطب روی پلههای یک نردبان قرار میگیرند و برندسازی، یعنی اینکه جایگاه خودتان را روی بالاترین پلهی نردبان تثبیت کنید.
اما میدانیم که این کار همیشه ممکن نیست. بالاترین پلهها را به سادگی نمیتوان تسخیر کرد پس اگر نمیتوانید روی بالاترین پلهی نردبان بایستید، نردبان دیگری بسازید.
پوزیشنینگ و جایگاهیابی این است که شما باید در ذهن مشتری، روی پلهی اول نردبان قرار بگیرید.
تيم بینا برندینگ با توجه به نیاز شما در بخش جایگاهیابی برند، امکان برگزاری جلسات مشاوره را فراهم کرده و ازآنجاییکه هدف از برگزاری این جلسات دریافت نتیجههای کاربردی برای شماست، نیاز به تحقیق و بررسیهای لازم قبل از جلسه مشاوره است تا بازخوردهای بهتری از جلسات دریافت کنید.
در همین راستا میتوانید از طریق صفحه زیر درخواست مورد نظر خود را تکمیل نموده تا کارشناسان ما بررسی کرده و در کوتاهترین زمان ممکن به آن پاسخ دهند.