پرسشی دارید؟
-
086-32222041
086-32226993 - info@binabranding.ir
طراحی نقشه معماری برند
موضوع معماری برند یا Brand Architecture یکی از مباحث کلیدی در برند و برندسازی است. معماری برند زمانی مطرح میشود که شما دو یا چند محصول دارید و میخواهید دربارهی برندسازی برای آنها تصمیم بگیرید.
به زبان دیگر در بحث معماری برند، استراتژیها و چالشهای برندسازی برای سبدی از محصولات مورد توجه قرار میگیرد.
بنابراین اگر در کسب و کار خود بیش از یک محصول دارید و میخواهید با استراتژیهای برندسازی در کسب و کارهای چند محصولی آشنا شوید، احتمالاً این خدمت میتواند برایتان مفید باشد.
وقتی یک شرکت بیش از یک خط محصول، خدمات یا زیر نام تجاری(ساب برند) داشته باشد و معماری برندینگ بخوبی اجرا نشده باشد ممکن است بسیار راحت ویژگی هایی را که هر برند را منحصر به فرد می کند از دست داد یا آنقدر بر تمایز یک برند تمرکز کرد که ارزش های کلیدی برند مادر از بین برود. حفظ رابطه بین برند مادر یا اصلی و شرکتهای تابعه آن از طریق معماری واضح برند آسانتر میشود.
مزیتهای استفاده از معماری برند.
الف) آگاهی مشتری از همه محصولات و خدمات
زمانی که برندهای فرعی یک برند مادر که همگی قاعدتاً متعلق به یک شرکت هستند مشخص شود نقاط قوتشان برای بازار مصرف چشمگیرتر است. بههرحال یک زیر برند در برخی موارد منجر به شناخته شدن برند مادر و زیر برندهای دیگر هم میشود و بنابراین آگاهی مشتری نسبت به سایر برندها را افزایش میدهد. بهعنوانمثال مشتری وفادار به یک برند یا زیر برند با آگاهی از محصولات و خدمات دیگر همان برند بهطور حتم به برندهای دیگر هم اعتماد لازم را میکند.
ب) برآورده کردن نیازهای مخاطب هدف
زیر برندها از انعطافپذیری بالایی برخوردار هستند و میتوانند مخاطبان هدف متفاوتی داشته باشند. بنابراین منجر به افزایش آگاهی از برند مادر میگردد. بهعنوان نمونه اگر گروه نوجوانان مخاطب هدف در نظر گرفته شوند با بسته بندی مربوط به این گروه میتوان آگاهی آنها را نسبت به خدمات و دیگر محصولات افزایش داد و چهبسا بسیاری از آنها تمایل به استفاده از دیگر محصولات و خدمات را نیز پیدا کنند.
ج) مشخص شدن موقعیت برند در بازار
آنچه برای هر برندی در بازار اهمیت دارد مشخص بودن موقعیت در بازار است. بهرحال افراد باید بدانند هر برندی از کجا آمده است و اطلاعاتی درباره شرکت به دست آورند. معماری برند این امکان را فراهم میکند تا جایگاه برند در برابر سایر رقبا مشخصشده و ارتباط آن با سایر برندهای موجود در مجموعه شرکت نیز برجسته شود.
د) محافظت از ارزش برند
اگر استراتژی صحیحی را برای معماری برند در پیش بگیریم میتوانیم از کاهش ارزش ویژه برند جلوگیری کنیم و در نتیجه آن باعث ایجاد اعتماد به برند اصلی و شرکت مادر میگردد
تيم بینا برندینگ با توجه به نیاز شما در بخش طراحی نقشه معماری برند امکان برگزاری جلسات مشاوره را فراهم کرده و ازآنجاییکه هدف از برگزاری این جلسات دریافت نتیجههای کاربردی برای شماست، نیاز به تحقیق و بررسیهای لازم قبل از جلسه مشاوره است تا بازخوردهای بهتری از جلسات دریافت کنید.
در همین راستا میتوانید از طریق صفحه زیر درخواست مورد نظر خود را تکمیل نموده تا کارشناسان ما بررسی کرده و در کوتاهترین زمان ممکن به آن پاسخ دهند.