اِلمانهای یک برند قدرتمند چیست ؟
برند شامل چه اجزایی است ؟
برند نقطه مرکزیِ تعالیِ یک تجارت یا کسب و کارِ ماناست…
امروز، تقریبا پس از ۳۰ سال و جدی تر شدن مبحث برندسازی بصورت علمی وقتی از برندسازی صحبت میکنیم از ترکیب همزمان المانهایی صحبت میکنیم که همسویی و دقت به مدیریت آنها، باعث استواری، تداوم و ریشه دار شدن یک برند میشود.
ما بعنوان یک کارآفرین، مدیر یا حتی یک برندشخصی، نباید برندینگ را با تبلیغات و یا مسیر افزایش فروش یکسان بدانیم، گرچه برندهای خوب فروش خوبی دارند اما هدف اصلی آنها الزاما تعدد فروش نیست.
برند و برندینگ چیزی فراتر از یک محصول یا خدمت است.
در حوزه برندسازی ما از تجربه، کیفیت و ارزشها صحبت میکنیم و نه فقط پوسته ای زیبا
در لایه ها و پوسته بیرونی مسیر برندسازی این ارکان مهمند:
- یکپارچگی Integrity
- حضور در شبکه های اجتماعی SM و فضای آنلاین Online Way
- خلاقیت Creativity
- تجربه ناب و توجه به مخاطب Ad.Esp
- طراحی Design
در لایه (بیرونی) برند توجه به تدوین و اجرای اِلمان های زیر بصورت همزمان به برند طراوت ، قدرت و طرفدار میدهد:
- داشتن استراتژی فروش-بازاریابی
- تهیه، تنظیم و مسیرِ انتشار محتواها
- خلق تجربه و احساس خوشایند
- پاسخگویی سبز و همیشگی به مخاطبین
- دردسترس بودن آنلاین و آفلاین
- بروز بودن
- قبول و پذیرش اشتباهات
- شنوایی برند
- توجه ویژه به افراد درون سازمان
- قیمت توجیه دار، متناسب با کارکِرد
- آموزش پذیری و آموزش دهی
- تعهد محکم به حفظ و اجرا وعده برند
- توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی
- و پایبندی به اخلاق مندی
- همسویی با تفکر مخاطب هدف
- بسته بندی و طراحی شکیل
- بوی مناسب
- زیبایی و جذابیت بصری و…
نبود و نقصان در هر واحد بالا، شمارا از برند بودن به معمولی بودن متمایل میکند.
ما وقتی از برند صحبت میکنیم از استمرار و عدم تغییر در کیفیت، نوآوری، خلاقیت، جذابیت، تمایز و ثبات تجربه خوشایند در طی زمان صحبت میکنیم.
این یعنی هر باری که مشتری به ما مراجعه میکند همان احساس و همان مسیر قبلی را تجربه کند.
درواقع این با موضوعِ صداقت برند همسو است. (BRAND HONESTY) به عبارتی برآورده شدن ادعاها، قولها و تفاسیر برای مشترین برند
باید بپذیریم که شهرت الزاما برند نیست، برندها یک شبه و یک ساله ساخته و پرداخته نمیشوند. آنها قطره قطره در مسیر رسالت خود قدم بر میدارند و برند واقعی در طی زمان مخاطبینی وفادار و عاشق میسازند.
مدیران و صاحبین برندهای موفق، راز موفقیت خود را در دقت به جزئیات، یکپارچگی و کنترل هویت برند، توجه به نیرو انسانی میدانند و نه فقط تمرکز بر فروش زیاد یا فقط دیده شدن بیشتر…