اِلمانهای یک برند قدرتمند

اِلمانهای یک برند قدرتمند چیست ؟

برند شامل چه اجزایی است ؟

برند نقطه مرکزیِ تعالیِ یک تجارت یا کسب و کارِ ماناست…

امروز، تقریبا پس از ۳۰ سال و جدی تر شدن مبحث برندسازی بصورت علمی وقتی از برندسازی صحبت میکنیم از ترکیب همزمان المانهایی صحبت میکنیم که همسویی و دقت به مدیریت آنها، باعث استواری، تداوم و ریشه دار شدن یک برند میشود.

ما بعنوان یک کارآفرین، مدیر یا حتی یک برندشخصی، نباید برندینگ را با تبلیغات و یا مسیر افزایش فروش یکسان بدانیم، گرچه برندهای خوب فروش خوبی دارند اما هدف اصلی آنها الزاما تعدد فروش نیست.

برند و برندینگ چیزی فراتر از یک محصول یا خدمت است.

در حوزه برندسازی ما از تجربه، کیفیت و ارزشها صحبت میکنیم و نه فقط پوسته ای زیبا

در لایه ها و پوسته بیرونی مسیر برندسازی این ارکان مهمند:

  • یکپارچگی Integrity
  • حضور در شبکه های اجتماعی SM و فضای آنلاین Online Way
  • خلاقیت Creativity
  • تجربه ناب و توجه به مخاطب Ad.Esp
  • طراحی Design

در لایه (بیرونی) برند توجه به تدوین و اجرای اِلمان های زیر بصورت همزمان به برند  طراوت ، قدرت و طرفدار میدهد:

  • داشتن استراتژی فروش-بازاریابی
  • تهیه، تنظیم و مسیرِ انتشار محتواها
  • خلق تجربه و احساس خوشایند
  • پاسخگویی سبز و همیشگی به مخاطبین
  • دردسترس بودن آنلاین و آفلاین
  • بروز بودن
  • قبول و پذیرش اشتباهات
  • شنوایی برند
  • توجه ویژه به افراد درون سازمان
  • قیمت توجیه دار، متناسب با کارکِرد
  • آموزش پذیری و آموزش دهی
  • تعهد محکم به حفظ و اجرا وعده برند
  • توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی
  • و پایبندی به اخلاق مندی
  • همسویی با تفکر مخاطب هدف
  • بسته بندی و طراحی شکیل
  • بوی مناسب
  • زیبایی و جذابیت بصری و…

نبود و نقصان در هر واحد بالا، شمارا از برند بودن به معمولی بودن متمایل میکند.

ما وقتی از برند صحبت میکنیم از استمرار و عدم تغییر در کیفیت، نوآوری، خلاقیت، جذابیت، تمایز و ثبات تجربه خوشایند در طی زمان صحبت میکنیم.

این یعنی هر باری که مشتری به ما مراجعه میکند همان احساس و همان مسیر قبلی را تجربه کند.

درواقع این با موضوعِ صداقت برند همسو است. (BRAND HONESTY) به عبارتی برآورده شدن ادعاها، قولها و تفاسیر برای مشترین برند

باید بپذیریم که شهرت الزاما برند نیست، برندها یک شبه و یک ساله ساخته و پرداخته نمیشوند. آنها قطره قطره در مسیر رسالت خود قدم بر میدارند و برند واقعی در طی زمان مخاطبینی وفادار و عاشق میسازند.

مدیران و صاحبین برندهای موفق، راز موفقیت خود را در دقت به جزئیات، یکپارچگی و کنترل هویت برند، توجه به نیرو انسانی میدانند و نه فقط تمرکز بر فروش زیاد یا فقط دیده شدن بیشتر…

پیام بگذارید

2 − 1 =

سبد خرید (0 مورد)
خانه
حساب کاربری
سبد خرید
جستجو
X